Jak wygrać na loterii?
Markowe produkty to wśród społeczeństwa wyznacznik statusu materialnego. Drogie torebki, prestiżowe zegarki czy ekskluzywne samochody tym chwalą się bogaci. Zobacz, które luksusowe marki nie uchodzą już za luksus, a które nadal utrzymują poziom.
Micheal Kors – luksusowa marka czy jednak już nie?
Ludzie bogaci uwielbiają chwalić się drogimi, trudno dostępnymi rzeczami dla klas niższych. Ubrania od projektantów, wysadzane kryształami zegarki, torebki ze skóry aligatora…wszystko co jest oryginalne i na czasie. Problem jednak pojawia się, gdy to samo logo pojawia się już u wielu ludzi, nie koniecznie milionerów. Bogaci ludzie przestają czuć się klientami luksusowymi, a wartość samej marki spada. Przykładem takiej marki jest Micheal Kors, logo tej znanej marki jest już praktycznie wszędzie. Często spotykany znaczek na ulicach wśród kobiecych torebek.
Kolejne marki podążają za popularnym Kors’em
Trudno jest zbudować drogą i najchętniej kupowaną markę, ale za to szybko można stracić jej status społeczny. Kolejnym przykładem takiego następstwa jest marka Louis Vuitton, uważana przez bogatych chińczyków za markę dla sekretarek. Teraz każda kobieta w Pekinie, w każdej restauracji, może poszczycić się torebką z napisem Vuitton. Marka stała się zwyczajna.
Luksusowa marka – które marki uchodzą za najbardziej luksusowe. Piramida luksusu.
Na samym wierzchołku góry zasiada:
- LEVIEV, GRAFF, to marki z bardzo wysokiej półki, ceny produktów jubilerskich tych marek sięgają nawet ponad 50 000 dolarów.
- Harry Winston, Patek Phillippe, Breguet, Bottega Veneta, Von Cleef & Arpels, Panerai- to marki z wysokiej półki, a ceny tutaj wahają się między 5 000 a 50 000 dolarów.
- Hermes, Chopard, Cartier, Bulgari, Rolex, Luksusowa Biżuteria, Omega, Berluti, Louis Vuitton, Tag Heuer – popularne marki premium, ceny od 1500 do 5000 dolarów.
- Gucci, Prada, Micheal Kors zaliczają się do przystępnego luksusu.
Najbogatsi konsumenci stawią raczej na produkty luksusowych marek, które nie są znane. Niezależnie od tego, czy będzie to krawiectwo „bespoke”, czy inny produkt z segmentu marek luksusowych, zawsze znajdą odbiorcy, którzy zgodzą się zapłacić nawet najwyższą cenę za chęć wyróżnienia się.
Piramida luksusu – zdominowały ją marki Graff, Leviev
Jak widać na powyższej piramidzie luksusu, świat najbogatszych konsumentów zdecydowanie zdominowały marki Graff i Leviev. Pierwsza z nich to najsłynniejsza na świecie firma jubilerska, druga to marka odzieżowa dla najbogatszych. Co warto o nich wiedzieć?
Leviev Graff – co warto wiedzieć o tych markach?
Leviev i Graff to zdecydowana elita, jeśli chodzi o marki jubilerskie dla najbogatszych. Ceny produktów Leviev Graff wykraczają znacząco poza przedziały cenowe produktów takich marek jak Harry Winston, Patek Phillippe, Breguet, Bottega Veneta, Von Cleef & Arpels, czy Panerai.
Dom biżuteryjny Graff nie bez powodu znajduje się na samym szczycie piramidy luksusu. Angielska marka to synonim bogactwa. Właściciel marki Graff, Laurence Graff, posiada 15 sklepów w najbogatszych punktach świata i sprzedaje biżuterię wysadzaną najcięższymi i najwyższymi pod względem jakości kamieniami. Majątek tego jubilera jest szacowany na około 2,5 miliardów dolarów.
Jak podaje Forbes, w Graff pracuje ponad 300 szlifierzy i specjalistów od cięcia diamentów. Dom biżuteryjny słynie z najrzadszych na świecie i najwyższej jakości diamentów. Marka ta zdominowała całkowicie branżę jubilerską i jest kupowana jedynie przez najbogatszych, a także przez nich najbardziej pożądana.
Jeśli chodzi o Leviev, właściciel Leviev, Lev Leviev jest właścicielem kopalni diamentów, posiada także udziały w kilku spółkach wydobywczych. Biżuteria tej marki, podobnie jak Graff, należy do najdroższych na świecie.
Leviev Graff – ceny
Leviev Graff to marki, których ceny potrafią nieźle przestraszyć mniej zamożne osoby. Naszyjnik Leviev znalazł się w rankingu najdroższej biżuterii świata, kosztuje on około 2 miliony dolarów. W zestawieniu znalazł się także diamentowy pierścionek Graffa, jego wartość również wynosi 2 miliony dolarów. Inne drogie marki, których ceny są podobnie wysokie jak w przypadku Leviev i Graff, to np. Tiffany. Leviev i Graff jednak zdecydowanie królują w tej branży.
Leviev Graff – shop
Sklepy Leviev i Graff można znaleźć na całym świecie, na najdroższych alejach i w najdroższych centrach zakupowych. Ponieważ te dwie marki konkurują ze sobą, często Leview shop znajduje się bardzo blisko Graff shopu. Z taką sytuacją można się spotkać np. w Londynie, gdzie na Old Bond Street sklepy Leviev i Graff shop są położone dosłownie o krok od siebie. Jak donosi Forbes, podobna sytuacja jest też na Manhattanie, przy Madison Avenue.