Luksus na polskim rynku

Niniejszy artykuł pod tytułem Luksusowa marka – TOP7 najbardziej luksusowych marek nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Luksusowa marka – TOP7 najbardziej luksusowych marek należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Czy ludzie w Polsce się bogacą? Zdecydowanie tak. KPMG wróży polskiemu rynkowi towarów luksusowych owocnej przyszłości, zobacz więc na co wydają pieniądze bogaci i jak rozwija się luksus na polskim rynku.

Według szacunków KMPG w naszym kraju mieszka około 1,3 miliona osób, które wydają pieniądze na dobra luksusowe. Najczęściej kupują luksusowe samochody, biżuterię czy zegarki. Nie stronią, również od drogich ubrań, torebek i kosztownych alkoholi.

Jak twierdzi Andrzej Marczak, partner w KPMG w Polsce: „Rozwój gospodarczy i rosnące pensje przekładają się na dynamiczny wzrost liczby dobrze zarabiających Polaków. Szacujemy, że w 2019 roku liczba takich osób zwiększy się do 1,3 mln osób. Dodatkowo w ciągu najbliższych 4 lat takich osób będzie już 1,6 mln, a ich łączny dochód wyniesie ponad 381 mld zł”.

Luksus na polskim rynku – Jakie pieniądze zarabiają bogaci ludzie?

Za zamożne osoby uważa się tych, których miesięczny dochód przekroczył 7,1 tys złotych brutto miesięcznie. Natomiast dochody miesięczne dochodzące do 20 tysięcy brutto pozwalają na miano osoby bogatej. Najwięcej zamożnych Polaków mieszka w województwach: mazowieckim, śląskim i wielkopolskim. Towary luksusowe i polski rynek
Coraz więcej polaków stać na produkty znanych i drogich marek. Największym segmentem dób premium stanowią samochody, a wartość tego rynku do 2023 roku osiągnie liczbę do 26,4 mld złotych. Na drugim miejscu wśród towarów luksusowych znalazły swoje miejsce akcesoria i odzież. Ten dział zajmuje 12% rynku dóbr ekskluzywnych. Producenci biżuterii i zegarków, raczej też nie narzekają, ponieważ w 2018 roku ich wartość powiększyła się o 10 %. Poza tym rynek alkoholi luksusowych wyniósł 1,2mld złotych, a na ich czele stoi oczywiście whiskey.
Otaczanie się produktami uchodzącymi za luksusowe podkreśla ekskluzywny styl życia konsumenta. Rzeczy trudno dostępne, innowacyjne, unikatowe pomagają zbudować wizerunek. Ich nabywcy coraz większą uwagę zwracają na personalizację, podkreślanie swej indywidualności, wyrażanie cenionych przez siebie wartości. Zobacz, jak rozwija się luksus na polskim rynku i za jakie marki najczęściej sięgają Polacy.

Odzież i akcesoria

Dział ten powiększył swoją wartość o około 7,2 %, a najczęściej do portfeli sięgają kobiety, bo aż 61% rynku odzieży luksusowej stanowią ubrania dla kobiet.

Luksus na polskim rynku

Samochody

Rynek aut premium powiększył się o 17 %w porównaniu do roku 2017. Bogaci Polacy najczęściej sięgają po marki takie jak: Audi, Mercedes, Bmw. Najpopularniejszymi markami aut, które określa się mianem luksusowych to : Bentley, Maserati, Ferrari, Lamborghini.

Luksus na polskim rynku

Kosmetyki i perfumy

Dynamicznie rośnie sprzedaż perfum i ekskluzywnych kosmetyków. W 2018 roku segment ten zwiększył swą wartość o 5%. Eksperci przewidują, że w latach 2018-2023 rynek ten będzie rósł w średnim tempie 6,2 proc. rocznie, i w 2023 roku osiągnie 877 mln zł.

Luksus na polskim rynku

Jachty i samoloty

W Polsce na osoby fizyczne i firmy przypisuje się 1305 samolotów i 221 śmigłowców. Polskie stocznie jachtowe należą do najnowocześniejszych w Europie, jednak polskie jachty znajdują raczej nabywców poza granicami.

Luksus na polskim rynku